Bilge Sözler Bilgelik Sözleri

"Etkinin tepkisidir hayat."
"Az bilen ve az düşünen çok konuşur."
"Öğrenen beyin nehir gibi akar."
"Hatalar,öğrenmek ve gelişmek için fırsatlardır."
"Bazı kitapların tadına bakılmalıdır,diğerleri yutulmalıdır ve çok azı da çiğnenip hazmedilmelidir."
"Düşün ve yetişdirdiğin fikir tohumlarını rüzgara at.On tanesi çürürse biri filizlenir."
"Sabit fikir sahibini hapseder."
"Benim ayinim düşünüp yapmaktır,benim dinim insan gibi yaşamaktır."
"Felsefe bir bilgelik arayışıdır."
"Yüz tane ahmak bir araya gelse bir tane akıllı adam etmez!"
"Her gün aynı elbiseyle dışarı çıkmaktan korkan insanlar neden her gün aynı düşüncelerle dışarı çıkmaktan utanmazlar ki?"Fahrian Berotti
"Ne acılar gördüm insanları devirdi,
Ne acılar gördüm onları devleştirdi!"
"Derin nehirler sessiz akar."
"Sadece mutlu olmak istesek kolay olacaktı,ama biz başkalarından daha mutlu olmak istiyoruz.Bu da oldukça zor;çünkü onları olduğundan daha mutlu görürüz."
"Yağmuru seviyorum diyorsun,yağmur yağınca şemsiyeni açıyorsun.Güneşi seviyorum diyorsun,güneş açınca gölgeye kaçıyorsun.Rüzgarı seviyorum diyorsun,rüzgar çıkınca pencereni kapatıyorsun.İşte,bunun için  korkuyorum;beni de sevdiğini söylüyorsun."
"İnsanlar üçe ayrılır;görenler,gösterileni görenler ve göremeyenler."
"Satranç hayat gibidir.Her parçasının kendi işlevi vardır.Bazıları zayıftır,bazıları ise güçlü.Bazıları oyunun başında işe yarar,bazıları sonunda.Ama kazanmak için hepsini kullanmak zorundasın.Aynen hayatta olduğu gibi,satrançta da skor tutulmaz.On parçanı kaybedip yine de kazanabilirsin."
"Sen sensin ve senden başka sen yok."
"Beyin hala dünyadaki en tehlikeli silah."
"Ben,evren kadar atomdan oluşan ve evrende bir atom kadar olanım!"
"İnsanlığın geleceği,göklerdedir."
"Sorun Tanrı'nın olup olmaması değil,onu nasıl bulacağımızdır."
"Gördüklerim,görmediklerimin varlığına inanmaya beni mecbur ediyor."
"Evrende yalnız olduğumuzu düşünmek,okyanustan bir bardak su alıp balinalar yok demekle aynı şey."
"Mikroskop insana önemini gösterdi,teleskop ise önemsizliğini."
"Henüz insan aşamasına ulaşmış değiliz,yalnızca insanlığa giden yol üzerindeyiz."
"Ve bizim bilgeliğimiz bizden sonra geleceklerin gözünde cehalet olarak görünecek."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anlamlı Uzun Sözler

Sevgili İle İlgili Sözler

Manalı Sözler